tiistai 10. huhtikuuta 2018

Se on siinä!

Nyt on kaikki taimet "koulutettu".




Minun kasvatettavat on:

6 tomaattia (kahta erilaista kirsikkatomaattia)
6 paprikaa
8 chiliä 
51 samettikukkaa

Loput taimet anna veljelle ja siskon tytölle. 
Saavat itse potittaa ja pitää huolen, koska meillä se on mahdoton kissalauman kanssa.

Chili ei tykännyt yhtään kun potitin. Ovat nyt ihan allapäin.


Samettikukkia tuli  todella paljon, mutta jos kaikki menestyy niin vien niitä äidille, haudoille ja laitan pihani täyteen samettikukkia!

19 kommenttia:

  1. Oletpa sinä saanut paljon aikaiseksi, minä en ole vielä laittanut mitään. Mukavaa päivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No olen laittanut, mutten tiedä ovatko turvassa kesään saakka!

      Poista
  2. Mukavasti on siulla samettikukkoo ja syötäviikin. Mie en noita chilejä oo kasvattanu. Jokohan ens kevväänä uskaltautus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkään en ole ennen kasvattanut chiliä, paprikaa kyllä ja yleensä jonkun 1-2 kyrsää saanut. Eihän se oma viljely ole kannattavaa, mutta iloa onneksi saa!

      Poista
  3. Onpa sinulla komea määrä taimia. Ihania samettiruusuja kultaamaan pihamaatasi tai piharuukkujasi, jeeeee ! Olipas kiva, kun löysin taas sinun blogisi ihan vain sun käyntiesi perusteella mun blogissa. Ihmettelinkin jo, että mihinkäs olit kadonnut. Hyvää kasvattelukevättä ja paljon aurinkoa kohdallesi !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen koettanut löytää vanhoja blogituttuja, mutta suurimmaksi osaksi ovat jo hävinneet! Oli kiva löytää blogisi!

      Poista
  4. Upeat rivit koulukuntaa!
    Kiva seurata, mitä nousee...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tomaatit on reppanoita... Samettikukat rehvastelee auringossa. vielä ovat sovussa!

      Poista
  5. No on sinulla paljon alkuja kasvamassa. Minä olen aika huono siemenistä kasvattamaan . Minä yleensä jakamalla olen lisäykset tehnyt kukkien kohdalla. Mutta tietenkin juurekset ja kesäkukat on erikseen. Minä istutin myös samettikukkia ja istutin ne mustat alaspäin. Jostain syystä istutin yhden toisinpäin. Yksi iti heti ja muut ei. Kaivoin ne muut pinseteillä ylös ja käänsin. Da daa nekin itivät. Tällainen minä olen, huono siemenistä kasvattamaan. Mutta olen minä jotain onnistunut kasvattamaankin. Mutta sinulla siellä on hienot taimet. Jään seurailemaan niitä ja sinun puuhiasi. Liityin lukijaksi blogiisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samettikukka on aika hyvä itämään ja minä heittelen siemenet ilman asettelemista. Tänä vuonna tuntui että nousivat paremmin kuin aiemmin aluille! Kiva, että aloit lukijaksi!

      Poista
  6. Kyllä sulla on paljon taimia!! Mulla ei tänä keväänä ole mitään, kun viime kesänä(kin) kasvoivat niin huonosti... Ja kivoja eläimiä tuossa alempana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja ps. aion liittyä lukijaksesi :)

      Poista
    2. No minä monen vuoden jälkeen laitoin samettikukkaa, viimeksi kasvattanut 10v sitten. Katsotaan miten onnistun. Kiva, että tuli lukijaksi.

      Poista
  7. Sulla on hyvällä mallilla taimetukset ja se tietää kauneutta ja syötävää kesäksi.
    On muuten ihania nuo kissasi ja koirasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki riippuu kesästä, kun minulla ei ole kunnollista kasvihuonetta. Jos on huono kesä niin tomaatit jää saamatta, mutta pitää toivoa parasta! Kyllä ne on ihania nuo meidän karvaiset lapsukaiset!

      Poista

Ilahduta minua kommentillasi!

Saattokotiin hartiahuivi numero kolme ja sukat.

Lankana kaikki vihertävä akryyli mitä minulla oli. Minusta tuli ihan kiva. Reunaan tein virkkauksen, niin sitoo hiukan huivia ns. yh...