torstai 22. maaliskuuta 2018

Hei. Olen Tanja ja olen puutarhaholisti.

Minä olin vannonut etten laita mitään kasveja kasvamaan kesäksi. 
Minun kasvihuonekin romahti ja en sitä ajatellut enää kunnostaa.

Kun kauppaan tuli ekat siemenet, niin olin vielä tuon ajatuksen kanssa sujut ja ostin hillitysti.



Kehäkukasta tykkään niin kovasti, että sitä pitää aina kasvattaa. Persiljasta samoin.
Pinaattia ajattelin kokeilla ihan siksi, että saan pitkästä aikaa syödä pinaattia ja olisi ihana tehdä omasta pinaatista lettuja.

Homma oli siis hallinnassa ja ostokset perusteltuja.

Sitten tuli Lidl reissu... ja sinne oli tullut pienoiskasvihuoneet ja....

Siihen valui minun päättäväisyys.
Oli pakko ostaa, kun olivat edullisia ja noissa on pienoiskasvihuone mukana, joka on hyvä meidän kissojen kanssa.



Nyt on tulossa paprikaa, samettikukkaa ja chiliä. Määrät ei ole hirveitä, mutta jotain pientä kuitenkin.

Samettikukka iti todella nopeasti.


Samoin kissoille tarkoitetut ohrat itivät nopeasti. Ohra + rairuoho on kissoille siksi, että jättävät minun taimet rauhaan.



Kaikki oli vielä hyvin, mutta sorruin lisää.
Minun piti ostaa vain pelargonian siemeniä.

Lähti vähän lapasesta, mutta noista on monen vuoden ilo pihalla. (toivottavasti)
Ennen en ole kasvattanut siemenestä perennoja, mutta kyllä nuo on idioottivarmoja valintoja.
Kasvaako kenellekään erilaisia kärsämöitä? Kaunokaista tai lupiinia?


10 kommenttia:

  1. Hei, täällähän on oikein mielenkiintoista! Voi, miten minäkin haluaisin tehdä kaikkia viherjuttuja, mutta tällä hetkellä se ei ole käytännön syistä mahdollista. Kivaa lukea juttujasi täältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva, että tulit kylään. Viherjutut on minulla aina hiukan haasteellisiä, koska on noita kissoja viisi ja he ovat oikeita hortonomeja. ;)

      Poista
  2. Hauskaa kevät puuhaa tuo siementen kasvattelu! Peukut pystyyn että kaikki lähtevät hyvin kasvamaan..ihana kun ihan kohta ollaan kunnolla keväässä:) Mukavaa alkavaa viikonloppua❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä rakastan kyllä talvea ja syksyä eniten, mutta kyllähän tuo siementen kasvattelu tekee keväästä ihan siedettävän. :)

      Poista
  3. Mulle ei ole tänä keväänä tullut vielä mitään intoa mihinkään kylvämiseen tai muuhunkaan, en tiedä mistä johtuu. No ehkä innostus iskee kun työt jossain vaiheessa alkavat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta tuntuu ettei kevät vielä ole edes alkanut. Lunta on yli metri ja aurinko paistaa kuin talvella, mutta almanakka väittää että alkukevättä eletään. :) Jospa into sinullekin tulee pian!

      Poista
  4. Taimien kasvatus on keväässä ihan parasta. Taimien kanssa puuhastellessa kesä tulee samalla kuin huomaamatta ja jo kohta pääsee puutarhaa laittamaan. :-) Ihanan aurinkoinen kevätpäivä täällä tänään, toivottavasti aurinko paistaa yhtä kauniisti taimivauvoille sielläkin. Tervetuloa visiitille. paleredrose.blogspot.fi Terkuin Katja

    VastaaPoista
  5. Onpa sinulla siellä paljon taimia kasvamassa.. kesällä taitaa olla upea kukkaloiste.
    Aurinkoa viikonloppuusi Tanja:)

    VastaaPoista
  6. Kiitos kun jätit viestin blogiini, tosin en sillä sivusi ohjeella päässyt tänne, vaan ihan väärälle sivulle?!
    Olet näköjään ahkera kaikkea keväällä kasvattamaan, minä näin eläkeläisenä ja kerrostaloasujana olen luopunut jo viljelyksistä, ei edes mökille, poimin sieltä vaan mustikoita. Mukavaa viikonloppua :-))Hilkka

    VastaaPoista
  7. Minäkin laitoin eilen ohraa itämään, niin saa kissat vähän puuhastelua ja sitten puput saavat herkutella niillä :) ♥ Kunhan nyt ensin kasvavat, jos kasvavat - minulta kun puuttuu se kuuluisa viherpeukalo ja olen päinvastoin kaiken vihertävän kauhu, hihih :)

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi!

Saattokotiin hartiahuivi numero kolme ja sukat.

Lankana kaikki vihertävä akryyli mitä minulla oli. Minusta tuli ihan kiva. Reunaan tein virkkauksen, niin sitoo hiukan huivia ns. yh...