lauantai 4. elokuuta 2018

Arvottomia aarteita.

Huutokauppakeisari painottaa, että jos kupissa tai kannussa on vika, niin se arvoton.

Näinhän ei ole.

Aina on kuitenkin  KÄYTTÖARVO.

Keräilyesine on eri asia kuin käyttöesine.

Moni ihminen kuuntelee keisaria ja heittää pikkuvikaiset roskiin, kun ovat "arvottomia".

Onneksi on rohkeita ihmisiä, jotka uskaltavat laittaa pikkuvikaisia esineitä myyntiin. 

Minä pelastan, kun hinnat on järkevät. 
Jotkut luulee, että Arabian kannu, josta puuttuu pohjasta pala on ainakin 30e:n arvoinen. 

Voin kertoa ettei ole. 
Jos kannua (tms.) ei voi käyttää muuhun kuin mosaiikkitöihin, niin hinta on aika lähellä nolla.

Käyttöarvo on voi olla muutamia euroja tai vaikka kympin, mutta ei juuri enempää.
Meitä käyttöarvoa arvostavia löytyy, joten aina kannattaa laittaa rosoinenkin esine myyntiin järkevällä hinnalla, niin joku voi sen omakseen poimia.

Tämä kauneus maksoi euron.


Pohjassa on monta rokamaa. Pieniä paloja poissa.
Kuitenkin toimii hyvin kukkamaljakko, kun pitää veden sisällä.


Vanhat sokerikot ovat hiukan halkeilleet ja kannetkin on hävinneet, mutta kukkien alusina toimivat hyvin.
Ovat kauniitakin vielä!


Tämä kahvipannu on tullut meille talokauppojen yhteydessä.
19 vuotta olen tätä kannua siirtänyt paikasta toiseen.
Sisältä ei sovellut ruokakäyttöön ja kukan kastelukannuna on hankala.

Viimeinen se löysi tänä kesänä paikkansa.


Liisukka on sen verran "juoppo", että tarvitsee reilun alusen.

Liisukka viihtyy oikein hyvin kahvipannussa!


Onko sinulla "arvottomia" aarteita?

24 kommenttia:

  1. Järkeä puhut. Käyttöarvo on myös ostajan arvioitava siis oma käyttöarvo . Jos se on myyjän hinnan kanssa kohdallaan niin tottakai kannattaa ostaa. Minulla ei ole arvottomia aarteita . Minulla on vain itselle arvokkaita aarteita. Hyvä mielenkiintoinen postaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on muutamia arvottomia, mutta koetan aina keksiä niille uutta käyttöä että niistä tulisi arvokkaita. :)

      Poista
  2. Täällä toinen, joka ostelee ja säästää estetiikka ja käyttöarvo edellä. Aika järkkyä, että pieni inhimillinen virhe kipossa merkitsee toisille täydellistä arvottomuutta. Mutta tosiaan, se on aina jonkun onni, ellei roskiksen.
    Blogisi nimi Touhoosi on kyllä nappiosuma! Aina voi jättää asian kesken ja siirtyä seuraavaan :)


    https://esmeraldaneetos.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Roskiksesta ihmiset tekee todellisia löytöjä joskus. Tulen vastavierailulle blogiisi. :)

      Poista
  3. "Yhden romu on toisen aarre." Vanha totuus joka ei tosin tunnu pätevän huutokaupassa eikä autokaupoissa.

    Monelle kodin sisustajalle kolhuiset ja hiukan vialliset ajan patinoimat esineet edustavat jotain arvokasta ja sympaattista. Tykkään noista sokerikoistasi huonekasvien alustoina. Mukavaa sunnuntaita !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta on hauskaa kun nykyään myydään huonekaluja jotka on tehty kuluneen näköiseksi ja ihmiset ostaa niitä. :D Miksei voi ostaa oikeasti vanhaa?

      Poista
  4. Ompa mukava postaus! Mie kun en oo selevinny sinne kirppareille, niin ei oo tuosta ostamisesta kokemusta. Oon tilannu Vaarin varastosta kovalla hinnalla ja tietysti olleet ihan hyväkuntosia ja ihan huuto.netistä, sieltä oon tehny edullisia ostoksia. Tykkeen vanhoista tavaroista. Sie oot niin kekseliäs noitten tavaroihen kanssa, miten voip jatkokäyttee jo parraat päivänsä nähneet esineet. Ihanat sokeriastiat ja pannu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sokeriastiat on ihanat minustakin, mutta tuo pannu pahanen on aina jotenkin tökkinyt minua. En tiedä johtuuko väristä... Mutta nyt onneksi löysi paikkansa.

      Poista
  5. Tuo on ihan totta!
    Esineelle voi antaa uuden elämän ja se koristaa kotia uudella tavalla!
    Kyllähän noita löytyy...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on sellainen "huvikumpu"-tyyli joten kaikki voi olla vähän heikunkeikun.

      Poista
  6. Kauneus ja arvo on katsojan (ostajan) silmissä. Minulle se, että ostos on mieluinen on arvoa tärkeämpää...ja teenkin aina halpoja ostoksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoilla linjoilla kanssasi. Kalleus ei takaa onnellisuutta ostoksissa.

      Poista
  7. Sokerikot ovat mahtava idea aluslautasina ja kauniita.
    Mulla on muutama Arabian lautanen, kolhu reunassa, ne olen kans käyttänyt kukkapurkkien aluslautasena.
    Ihana toi lissun kukka, harmi kun mulla kuoli se viime talvena.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liisukan kanssa meillä on viharakkaus suhde. Tahtoo aina kuolla talvea kohti, mutta saan aina äidiltäni uuden oksan. :D

      Poista
  8. Olen täsmälleen samaa mieltä ettei viallinen ole välttämättä arvoton. Rahallinen arvo kun ei todellakaan ole se ainoa arvo! Hienoja "arvottomia" vanhoja esineitä sinulla :)

    VastaaPoista
  9. Hyvä kirjoitus! Asiat ovat juuri niin kuin olet kirjoitellut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tunnearvon tuosta jätin pois koska joskus sitä ei voi edes rahassa mitata.

      Poista
  10. Oikein hyvä kirjoitus!!
    Huutokauppa-keisarin ohjelman myötä "antiikki -retro-ym" hinnat noussu vintille:))
    Täällä ollaan :))'
    Tarkoituksena tehdä iso siivous myös "Leikkimökkiin",minä tölppänä poistin koko kaikki:))
    ...uutta tulossa,tavataan pian:))
    Sinulla ihana blogi:)))),
    Mukavaa ja touhukasta!!( onneksi työ-ilmat palannu??) alkanutta elokuuta!!!
    Tapamisiin..Liisa ((Leikkimökistä)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä niin totta että hinnat on nousseet taivaisiin. Aivan hirvittää välillä katsella joitain kirppispöytiä. ihanaa! Odotan blogiasi!

      Poista
    2. Jotenki kaikki muuttunu,no yritän saaha tänne jottain osotetta uuteen blpggiin:)
      kirjotan tuohon arvontaan ... myöhemmin:)
      mukavaa torstaita!!

      Poista
  11. Arvottomissa esineissä on kaunista ja arvokasta.
    Minä olen joskus löytänyt kirpputoreilta jonkun arvottoman tavaran jolle on on löytynyt
    käyttöä.
    Hyvää alkanutta elokuuta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskushan joku rumakin esine voi olla niin ruma, että on jo kaunis. Mukavaa elokuuta myös sinulle!

      Poista
  12. Tervehdys! Oon huomannut kyllä että on itellä paljon arvottomia tavaroita, kun ei kelpaa millään hinnalla kellekään. Nyt kun on muuttoa varten pitänyt tyhjentää taloa jo 2 vuotta :D Ei tää vielä tyhjä oo, ja isot kasat ois kaatopaikalle vietävää...Huoh. Eikä autoa ole.
    Ostanuthan en ole lisää, mutta luovu en vielä kuitenkaan ihan kaikesta.
    Kun oon katellu tv:stä tanskalaista Vanhaksi uudeksi kierrätysvinkkejä-ohjelmaa, niin oon huomannut, että Todella romu on toisen aarre, ja vielä siitä maksavat.

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi!

Saattokotiin hartiahuivi numero kolme ja sukat.

Lankana kaikki vihertävä akryyli mitä minulla oli. Minusta tuli ihan kiva. Reunaan tein virkkauksen, niin sitoo hiukan huivia ns. yh...