sunnuntai 15. heinäkuuta 2018

Joulu tulla jollottaa..

 Jouluun on enää 162 päivää.

Ostin viime viikolla ensimmäiset joululahjat. 
Halpahallissa oli leluissa -60%.

Yleensä ostan ensimmäiset joulululahjat tammikuussa, joten olen puoli vuotta myöhässä!



Kannattaa hyödyntää tarjouksia, koska aina tulee jonkun synttärit ja joulukin tulee joka vuosi.

Minua ärsyttää kun joulukuussa alkaa Fb täyttyä "itku aloituksista" ; joulu tulee ja ei ole rahaa ostaa lapsille joululahjoja.

Höpö höpö sanon minä!
Joulu tulee joka vuosi ja siihen voi varautua.

Laittaa rahaa jemmaan vaikka 2e tai 10e joka kuukausi ja ei ole mitään ongelmaa!
Lahjoja voi ostaa kirppareilta.

Nyt lämpömittari näyttää hellettä, mutta tulee se talvikin!

Mies osti autoon uudet talvirenkaat, kun halvalla sai...

Minä puolestani ostin ihanuudet.


Ovat ns.maatuskakengät. Wuschki-merkkiset ja made in DDR. 
Olen etsinyt vuosia. Hinnat on 50e ja ylöspäin. 
Kerran näin jopa 110e maksettavan näistä.
En ole siis raskinut ostaa.
Kannatti odottaa. Nyt maksoin vain 11e.

Ostin uuden lyhdynkin. Oli -60%.
Kohta on pimenevät syysillat...
Lyhtyjä ei voi olla liikaa, eihän?


Talvi saa siis tulla!

12 kommenttia:

  1. Ihania löytöjä olet tehnyt! Tosihan se on, että jouluun on enää alle puoli vuotta, ja kun ajoissa aloittaa, niin varmasti ehtii stressaamatta lahjatkin hankkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin. minä olen jouluhullu ja tykkään valmistautua ajoissa.

      Poista
  2. Wau!
    Ihailtavaa! Tuo on ihan totta, että kannattaisi olla ajoissa liikkeellä lahjojen kanssa.
    Leppoisaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rakastan joulua niin paljon, että olen ajoissa liikkeellä. :)

      Poista
  3. Aikainen lintu madon nappaa. Kun lapser olivat pieniä, minäkin ostin lahjoja pitkin vuotta. Kyllä kannatti ja säästin paljon rahaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosin minun lapset on jo aikuisia 22v ja 16v, mutta on suvussa vielä pieniäkin, jotka pienet lahjat saavat. :)

      Poista
  4. Minäkin ostin aikoinani kesän alennusmyynneistä joululahjoja. Voi hyvin ostaa pyyhkeitä, lakanoita, koruja ja pitkähihasia puseroita ja leluja . Siis vaikka mitä. Nyt sen aika on ohi. Mutta lyhtyjä tarvitaan edelleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä lahjat on usein hyvin käytännöllisiä juuri pyyhkeitä jne. Lapsille ostan leluja.

      Poista
  5. Onpa hyviä löytöjä, etenkin nuo kengät. Mullakin on yleensä tapana aloittaa joululahjojen ostaminen hyvissä ajoin, jos löydän edullisesti jotain oikein kivaa. Kuitenkin minusta on surullista, jos joku kokee ahdistusta tai syyllisyyttä siitä, ettei ole varaa ostaa hienoja lahjoja. Ei joulun ja synttäreiden kuuluisi olla niin materiakeskeistä. Jokainen hankkii sellaiset lahjat, joihin itsellä on varaa. Ihan hyvin se voi olla vaikka itsetehty joulukuusenkoriste, johon materiaalit löytyy edullisimmillaan luonnosta. Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, ajatus on tärkein. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin. minä olen monesti sanonut että minulle voi tuoda vaikka kiven lahjaksi. Koska tiedän että tuoja on sen juuri minua varten noukkinut. <3

      Poista
  6. Voi miten kivoja löytöjä ja tuo on kyllä niin totta että kannattaa alennusmyynnit hyödyntää! Nuo töppöset on kyllä ihanat♥ Kiva kun löysit! Vaikka nyt näytetään elävän kauneinta kesäaikaa niin iltaisin alkaa olla jo kesähämyä ilmassa, joten noita lyhtyjäkin pitäisi alkaa jo itsekkin katselemaan:) Aurinkoista kesäpäivää♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuukausi eteenpäin niin voi alkaa lyhtyjä jo virittää paikoilleen!

      Poista

Ilahduta minua kommentillasi!

Saattokotiin hartiahuivi numero kolme ja sukat.

Lankana kaikki vihertävä akryyli mitä minulla oli. Minusta tuli ihan kiva. Reunaan tein virkkauksen, niin sitoo hiukan huivia ns. yh...