perjantai 30. maaliskuuta 2018

Lapsuuden pääsiäiset

Pohdin toissa yönä lapsuuden pääsiäisiä.

Monen monta lapsuuden joulua on helppo muistaa, mutta pääsiäiset jää minulla pimentoon.
Yhtään pääsiäistä Lapin mummolassa en muista.

Varhaisimmat pääsiäismuistot ovat vuodelta 1979, joilloin olen ollut 3v. 

Muistan kuinka äiti otti makuuhuoneen ylähyllyltä vanhan hatturasian, jossa oli isoja keltaisia sulkia ja pieniä pörröisiä tipuja.
Se mihin ne laitettiin ei ole muistoissa pysynyt.

Toinen varhainen muisto on, että on lämmin keväinen (ja loskainen) sää.
Olemme kävelemässä siskoni ja veljeni kanssa mummolaan.

Minulla on päällä tätini ompelema hieno ruskea musta mekko (tyyliä Pieni talo preerialla), lisäksi minulla on äidin helmineuleena neuloma valkoinen villatakki, jossa on huppu.
Jaloissa minulla on uudet puuppulukengät 
(keltaiset kumpparit, mutta minulla oli niille oma nimi).

Pelkään koko matkan, että auto ajaa ohi ja minun hienot vaatteet menee kuraiseksi.
En muista mitä teimme mummolassa tai pääsimmekö sinne edes perille, mutta tuo hetki on jäänyt mieleen.


Haastankin sinut kertomaan omassa blogissasi varhaisimman pääsiäismuiston!

Ota tästä nappi mukaan ja haasta toisia mukaan!
Muistellaan yhdessä!

Pääsiäismuisto


8 kommenttia:

  1. Vastavierailulla. Hyvää pääsiäistä!

    VastaaPoista
  2. Hauska muisto ja kiva blogi sinulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hyvää pääsiäistä myös sinulle ja tervetuloa uudelleen!

      Poista
  3. Kivoja muistoja, minä oikein rupesin miettimään että meidänkin äidillä oli sellainen iso hatturasia..joka oli sitten oikea aarrerasia meille lapsille, sieltä löytyi vaikka mitä kivaa aina:) Mukavaa pääsiäistä❤

    VastaaPoista
  4. Mukavia muistoja sinulla, mukavaa pääsiäistä...kiitti haasteesta en vaan pysty enää miettimään "vanhana" noita elämän kiemuroita:-))

    VastaaPoista
  5. Muistelu on mukavaa ja tää on ihana haaste. Minä en kerinnyt mukaan tähän, pääsiäiskiireiden vuoksi <3

    VastaaPoista
  6. Kiitos haastamisesta! Aika vaikean pistit, ei ole mitään erityistä pääsiäismuistoa minulla, virpomiset muistan kyllä jotenkuten...

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi!

Saattokotiin hartiahuivi numero kolme ja sukat.

Lankana kaikki vihertävä akryyli mitä minulla oli. Minusta tuli ihan kiva. Reunaan tein virkkauksen, niin sitoo hiukan huivia ns. yh...