tiistai 18. syyskuuta 2018

Nekkua ja violettia.

Minä ostin parisen vuotta sitten luumun värisen kulmasohvan.
Se on täysi napakymppi meille, niin hintansa (150e) kuin materiaalinsa vuoksi.
Materiaali on kestävyydeltään samaa mitä käytetään julkisissa tiloissa.
Sohvan pitää kestää kulutusta; viittä kissaa ja koiraa sekä meidän koko perhettä löhöämässä siinä kissojen ja koirien kanssa.

Minulla on ollut koko ajan ongelma verhojen kanssa, koska sohva on hallitseva väriltään.

Minulla oli  kangas ostettuna, että teen niistä verhot olohuoneeseen.
Katsoin kangasta ja totesin, että ei käy.
Kahlasin monta nettisivua tuloksetta.
Lopulta Jotexin sivua ja sieltä ne löytyi!

Minulle violetit verhot.
Ne eivät ole yksi yhteen sohvan kanssa, mutta eri valoissa ero vaihtuu hyvin pieneksi.



Pimeässä ovat samaa väriä kuin sohva.


Auringonvalo taittaa värin hiukan pinkiksi.


Pinkkisävykään ei häiritse, koska tykkään pinkistä.

Minulla on ollut vuosia pinkkejä ruukunsuojuksia ja ostan jos kirpparilla kohdalle sattuu.


Ihmeen kaupalla löysin kaupasta verhoihin sopivan kukan!
Violetti kynttilä löytyi kaapista.



Meidän koti ei ole sisustuslehdestä.

 Meidän koti on tosielämän Huvikumpu: "Kaikki on vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun."

Ostan verhot sillä perusteella mikä miellyttää minun silmää, en brändin takia.
Matoissa vaikuttaa hinta ja niitten kestävyys eläinten kanssa.

Meillä ei ole kaikki sävy sävyyn, koska rakasta erilaisia värejä.

Olohuoneessa on nyt vaaleanpunaista ja violettia.

Keittiössä on vahvaa vihreää.

Vihreä tuli keittiöön tämän vahaliinan myötä.
Löysin nettikirppikseltä aivan syötävän ihanan Katsuji Wakisakan vuonna 1973 suunnitteleman Nekku-kankaan. 
Kangas maksoi kympin ja sopi meidän ruokapöytään.


Noin voimakas vihreä tarvitsee seurakseen vihreät verhot ja ne löytyivät omasta kaapista.
Olen ostanut nuo noin 15v sitten.


Tykkään kovasti. Haaveissa minulla on joskus maalata nuo keittiön seinä valkoiseksi.
Mutta nyt mennään puun värin ja vihreän sekamelskalla!

12 kommenttia:

  1. Upeita ja pirteitä värejä löytyy kodistasi.

    VastaaPoista
  2. Minullakin on ollut olkkarin verhoina yhdessä pinkit ja liilat verhot vierekkäin. Ja pinkkejä ruukunsuojia olen myös ostanut kirppikseltä, ja yhden liilankin löysin.
    Ja vihreä on yksi lempiväreistäni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ennen olin fanaattinen vihreän suhteen, mutta nyt on tullut noita punaisen sävyjä enempi.

      Poista
  3. Värejä pitää olla. =) Valkoinen-harmaa-musta ei ole minun juttuni.

    VastaaPoista
  4. Ihan minun väriset nuo viimeisen kuvan verhot ! Olen värikkäiden selkeiden värien ystävä. Sinulla on tosi kivoja sisustusratkaisuja.

    Pidän liloista ja pinkeistä. Meillä on yhdet tummanvioletit verhot, ostettiin joulukuussa pari vuotta sitten. Sopivat kivasti pimeään vuodenaikaan, makuuhuonetta hämärtämään. Ai juu, ja minun työhuoneessa on violetti rullakaihdin. Eli kovasti tykkään tästä postauksestasi.

    VastaaPoista
  5. Pirteitä värejä ja hauskoja kuoseja!

    VastaaPoista
  6. Kauniin värinen sohva:)))),ja niinkuin kerroit jokainen eri hetki saa verhot näyttämään aivan eri värisiltä kauniilta,minä tykkään ku,hullu puurosta ,violetista.
    Minäkään en perusta mistää sisustuslehen kodista,kodissa pittää saaha olla rennosti touhuta ,nostaa jalat olokkarin pöyälle kun siltä tuntuu,ja väreistä minä tykkään.
    Minun poika joskus sanoi :äiti kyllä sitä vihreetä saa olla,,,mutta koko talo ei tartte olla vihiriä:)tykkään tosi paljon vihriästä,vessassa oli paneelitkin vihreitä,no onneksi ne maalattiinvähän vaaleammaksi.
    Mutta hienossa kodissa en ossais ellää,Väriä,sen tuomaa iloa,sitä me tarvitaan ,arkeen!!
    Sinulla muuten ihan violetti tuo krysantteemi?,hitsi kun nätin värinen kaunis kukka!!
    Ja kodikkuutta tuvat elävät kukat,niitäkin sinula huippukauniissa ruukuissa!!!!
    Keittiön liina -ja verhot ovat tosi "helmiä" :)
    Eläin talous-kissa-koira ovat perheenjäseniä ,ovat siellä missä muukin perhe!
    Ihanan tunnelmallista viikkoa Tanja!!!

    VastaaPoista
  7. Tosielämän Huvikumpu kuulostaa hyvältä! :) Minusta tuntuu, että meilläkin on. PIhalla sama juttu. :)

    VastaaPoista
  8. Sinulla on kaunis koti, ihanat värit.

    Ei minun koti ole sisustuslehdestä, vaan koti on siellä
    jossa saa vain olla.

    VastaaPoista
  9. Ihana pöytäliina! Värit on vaan niin <3

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi!

Saattokotiin hartiahuivi numero kolme ja sukat.

Lankana kaikki vihertävä akryyli mitä minulla oli. Minusta tuli ihan kiva. Reunaan tein virkkauksen, niin sitoo hiukan huivia ns. yh...